• BIST 100

    10460,44%-1,58
  • DOLAR

    42,33% 0,19
  • EURO

    49,36% 0,21
  • GRAM ALTIN

    5597,17% -1,03
  • Ç. ALTIN

    9303,33% -2,05

Instagram’ın Yokluğunda Google ve Youtube Reklamları Öne Çıktı

Bu süreçte çok kanallı pazarlama stratejilerinin önemini bir kez daha ortaya konuldu.

TEKNOLOJİ 13.08.2024 21:03:00 0
Instagram’ın Yokluğunda Google ve Youtube Reklamları Öne Çıktı

Popüler sosyal medya platformu Instagram’a erişim kısıtlanınca sosyal medya kullanıcıları, dijital içerik üreticileri ve markalar da soluğu Google reklamlarında ve diğer sosyal medya platformlarında aldı. Bu süreçte çok kanallı pazarlama stratejilerinin önemini bir kez daha ortaya konuldu.

 Dijital içerik üreticilerinin anbean paylaşımlar yaptığı, markaların ürün ve hizmetlerini çeşitli içeriklerle tanıttığı ve trendleri ve gelişmeleri takip eden kullanıcıların vazgeçilmezi olan Instagram, erişime kapandığında alternatif mecralar arayışına girildi.

“INSTAGRAM KISITLAMASI ÇOK KANALLI PAZARLAMANIN GEREKLİLİĞİNİ GÖSTERDİ”

Instagramın kapanmasıyla reklam bütçelerinin yeniden şekillendiğini söyleyen Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Bu süreçte, tek yönlü dijital pazarlama stratejilerinin markalara ne denli zarar verebileceğini gözlemledik. Markalar, yalnızca tek bir kanal veya yöntemle sınırlı kaldığında, platformda erişim sıkıntısı yaşandığında veya bir yavaşlama olduğunda hedef kitleyle etkili ve verimli bir iletişim kurmakta zorluk yaşayabiliyor. Burada markaların ve dijital içerik üreticilerinin B ve C planı olması gerektiğini söylüyorduk, bu süreçte de deneyimlemiş olduk. Aynı zamanda uzun vadeli stratejilerden olan arama motoru optimizasyonuna daha fazla önem verilmesi gerektiği ortaya çıktı” dedi.

Instagram’ın Türkiye’de aylık 51 milyon ziyaretçisi olduğunu ve dijital reklam pastasından aldığı payın yüzde 33 seviyelerinde olduğunu belirten Kaplan, en çok reklam veren sektörler arasında e-ticaret, kişisel bakım ürünleri ve turizmin öne çıktığını söyledi.

Özellikle yaz sezonu olduğu için turizm sektörünün bu durumdan daha çok etkilenir olduğunu ifade eden Kaplan, "Erişimin kısıtlanmasıyla birlikte, özellikle X platformunda yoğun bir hareketlilik yaşandı. Birçok marka önceki stratejilerine devam ederken, bazıları sıfırdan içerik üreterek platforma katıldı. Bu dönemde, e-ticaret sektörünün dönüşü yüksek olan Google ve TikTok reklamlarına yönelmesi büyük önem taşıyor. Turizm sektöründe ise display ve video reklamcılık ön planda bulunuyor. Geçmiş yıllarda YouTube’un da belirli bir süre kapandığı ve reklam verenlerin farklı stratejiler izlediği hatırlanmalıdır. Bu tür durumlar zaman zaman yaşanabilir ve bu tür durumlara karşı hazırlıklı olunmalıdır. Dijital reklam stratejilerinde yaşanabilecek değişimlere hızlı bir şekilde adapte olabilmek, markaların rekabetçi kalmalarını ve hedef kitlelerine etkin bir şekilde ulaşmalarını sağlayacaktır. Eğitimler ve sürekli trend takibi, bu süreçte markalara yardımcı olabilir ve dijital pazarlama stratejilerini optimize etmelerine olanak tanır” diye konuştu.

Haber Kaynak : YerelHaberim.Net

Kiev Üzerine En Ağır Saldırılardan Biri

Kış Lastiği Zorunluluğu Yoğunluğu Artırdı

Büyükkılıç'tan kahraman askerler için taziye mesajı

Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan CHP'li belediyelere vergi tepkisi...

23 ilde dolandırıcılık operasyonu! 64 şüpheli yakalandı

Şehit Bilal Özcan İlkokulu Başarıları İle Göz Dolduruyor

Ağıralioğlu; Yapılanı Yok Saymayız, Yapılmayanı Tamamlamaya Geliyoruz ( GÜRÜNTÜLÜ HABER )

Atatürk’ün Selanik’teki Evi yenilenen yüzüyle ziyarete açıldı

Aslan’ın 19 Günlük Yoğun Bakım Bitti

Tır Geçişlerinde Rekor: Kapıkule’de 1 Saatte 96 İşlem

Muhammed Mustafa Karayün’den 10 Kasım Mesajı

Nezir Karayün’den 10 Kasım Mesajı

Konya ilçelerinde 'Kış Spor' heyecanı

Bakan Uraloğlu Alanya’da gazetecilerle buluşacak, Gazipaşa Marina’yı açacak

Hamsi Fiyatları Dibe İndi

Can Aksoy; 1 Yılın Hesabını Verdi… ( GÖRÜNTÜLÜ HABER)

Ülkü Ocakları’ndan Terasında Safran Hasadı

Hamsi Ucuzladı, Tezgahlar Şenlendi

Özdemir, Burada Ben Yok, Biz Varız!

Ortak Masada, Ortak Akıl Buluşması

Yatırımların Zirvesi Ulaştırma ve Tarımda

İzsiz, Esnafa Tebligat Göndermek Hangi Aklın Ürünü?

Pera Kampüs’te Bağımlılıkla Mücadele Farkındalığı

Başalan, Sert Konuştu Kifayetsizliğin ve Çaresizliğin Göstergesi

3. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Kongresi

Artvin’de İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurulu toplandı

MEB teftiş sistemini değerlendirdi

İletişim: CHP'nin hakaret içeren açıklamaları demokrasiye zarar veriyor

Tokat'ın 50 yıllık hayali gerçekleşiyor!

Takvim belli oldu... TBMM’de bütçe maratonu başlıyor!

Yükleniyor

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.