• BIST 100

    10924,53%-1,34
  • DOLAR

    42,20% 0,24
  • EURO

    48,86% 0,30
  • GRAM ALTIN

    5429,94% 0,77
  • Ç. ALTIN

    9007,06% 0,59

İşte Gabar'ın Yeni Çehresi

Cumhuriyet tarihinin karalarda gerçekleşmiş en büyük petrol keşfi olan Gabar’da, Ankara-İstanbul kadar yol yapıldı.

YAŞAM 14.08.2024 13:05:00 0
İşte Gabar

Cumhuriyet tarihinin karalarda gerçekleşmiş en büyük petrol keşfi olan Gabar’da, Ankara-İstanbul kadar yol yapıldı.

 Bir dönem terör eylemleriyle anılan Gabar Dağı, 2021 yılında gerçekleştirilen petrol keşfiyle birlikte yeni bir çehreye kavuştu. Bugün, 41 kuyuda günlük 45 bin varil üretim yapan bölge, Şırnak’ı bir çekim merkezi haline getirirken 3 bin kişiye istihdam imkânı sağladı.

Yılın hemen hemen her dönemi karlı bölgelerin olduğu, zorlu arazi şartlarında petrolün bulunması kadar üretilerek ticarileştirilmesi de büyük bir operasyonu gerektiriyor. Bu operasyonun en büyük ayağını da ulaşım altyapısı oluşturuyor.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Bayraktar, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın müjdeyi vermesinin ardından üretim için çalışmalara başladıklarını belirterek “Bölgedeki tüm ekiplerin koordineli bir şekilde çalışma için lojistik çok önemli bir unsurdu. Ekipmanların, iş makinelerinin ve kulelerin tespit ettiğimiz kuyulara götürülmesi ve sonrasında da üretilen petrolün transfer için bu konuya özel önem verdik.” dedi.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı'nın resmi internet sitesinde yer alan habere göre TPAO çalışanları, saha içerisinde bulunan köylerde yaşayanlar, güvenlik güçleri ve çalışmalara destek olan alt işverenleri kapsayacak şekilde bütüncül bir bakış açısıyla bir ulaşım altyapısı hazırladıklarını ifade eden Bakan Bayraktar, “Gabar’ın can damarını bu ulaşım altyapısı oluşturuyor. Stratejik yol ağımız, yaklaşık 2 yılda 480 kilometreye ulaşmış durumda. Elbette saha geliştirme çalışmalarına bağlı olarak bu ağı daha da geliştireceğiz.” dedi.

Gabar’daki yol inşası sırasında transferi sağlanacak petrolün yanı sıra bölgenin coğrafi ve iklim koşulları da dikkate alındı. Ana arter yollarda asfalt; lokasyon, güvenlik ve bağlantı yollarında ise beton kaplama tercih edildi.

1850 rakıma kadar yapılan yolların kalınlığında iklim ve güvenlik şartları hesaba katıldı.

Beton yollar ise, 20 santimetre, asfalt yollar da 63 santimetre olarak planlandı.

Haber Kaynak : YerelHaberim.Net

Tır Geçişlerinde Rekor: Kapıkule’de 1 Saatte 96 İşlem

Muhammed Mustafa Karayün’den 10 Kasım Mesajı

Nezir Karayün’den 10 Kasım Mesajı

Konya ilçelerinde 'Kış Spor' heyecanı

Bakan Uraloğlu Alanya’da gazetecilerle buluşacak, Gazipaşa Marina’yı açacak

Hamsi Fiyatları Dibe İndi

Can Aksoy; 1 Yılın Hesabını Verdi… ( GÖRÜNTÜLÜ HABER)

Ülkü Ocakları’ndan Terasında Safran Hasadı

Hamsi Ucuzladı, Tezgahlar Şenlendi

Özdemir, Burada Ben Yok, Biz Varız!

Ortak Masada, Ortak Akıl Buluşması

Yatırımların Zirvesi Ulaştırma ve Tarımda

İzsiz, Esnafa Tebligat Göndermek Hangi Aklın Ürünü?

Pera Kampüs’te Bağımlılıkla Mücadele Farkındalığı

Başalan, Sert Konuştu Kifayetsizliğin ve Çaresizliğin Göstergesi

3. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Kongresi

Artvin’de İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurulu toplandı

MEB teftiş sistemini değerlendirdi

İletişim: CHP'nin hakaret içeren açıklamaları demokrasiye zarar veriyor

Tokat'ın 50 yıllık hayali gerçekleşiyor!

Takvim belli oldu... TBMM’de bütçe maratonu başlıyor!

CHP Düzce İl Başkanı Özcan Dağıstanlı: Şimdi el ele mücadele zamanı

İçişleri: Kırmızı bültenle aranan 3 suçlu daha ülkemize iade edildi

TOFAŞ, Mersin'e potada boyun eğdi

Nilüfer Belediyespor, EHF Avrupa Kupası’nda tur atladı

KKTC'nin yeni Cumhurbaşkanı Tufan Erhürman oldu

Ordu’da yıldızlı yol konforla buluştu

Kurtlar Vadisi’nden acı kayıp!

Gebze'de filede Galatasaray’a karşı büyük zafer

BİAD Görücüye Çıktı…

Yükleniyor

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.